Tuesday, October 29, 2019

Bila pergi Pusat Beli Belah

BILA G PUSAT BELI BELAH... 

jaga mata... beli & amek yang perlu.. ok sahaja untuk membeli tapi yang benar-benar perlu.. 

Bila melihat kedai yang tertulis Discount 50% - 70%.. dah macam pesta dah "orang kita" 

pada saya... dah terlebih duit mungkin sehingga tak tahu nak di letak d mana lagi agaknya...

pesanan buat saya dan mungkin ahli kelab ebook saya dan peserta2 PCF akan lebih berhati-hati berbelanja... kerana kami faham.. DUIT itu bukan tentang banyak... tetapi bagaimana ia di uruskan.. itulah yang paling utama...

siapa setuju dengan saya.. bahawa mak & ayah kita dahulu, walau dengan pendapatan yang agak terhad.. sagala yang boleh di jimat.. mereka jimat.. segala yang boleh di catu.. mereka catu... 

dan dengan simpanan berdikit-dikit itulah mereka membesarkan & beri kita pelajaran... seingat saya.. jarang sungguh mah ayah kita bershoping... tiba-tiba terimbas semula kedai-kedai lama yang kami beli buku.. alat tulis... barang dapur... semua nya kedai-kedai yang dekat dengan rumah.. memang sangat jarang jejak kaki ke mall2 dolu2...

dan itulah didikan yang mereka nak kita ambil.. namun zaman perubah,... manusia berubah.. kita turut berubah... sedangkan adakalanya apa yang kita perlu hanyalah "BACK TO BASIC"

ingatan ini memang untuk saya...

terima kasih Allah... terima kasih Allah.. terima kasih Allah...

https://www.facebook.com/274312469395130/posts/1316662595160107/

No comments:

Post a Comment